Samenwerking GAZO en Helpdesk Digitale Zorg

Om zoveel mogelijk mensen de voordelen van digitale zorg te laten ervaren heeft GAZO zich aangesloten bij de Helpdesk Digitale Zorg.

De huisartsenzorg staat onder druk. En dat merkt de patiënt ook o.a. door langere wachttijden aan de telefoon. Digitale zorg maakt het mogelijk dat de zorg toch toegankelijk blijft. Maar niet iedereen is even digitaal vaardig. Daarom is GAZO de samenwerking aangegaan met de Helpdesk Digitale Zorg. Een ervaren, geduldig team van medewerkers helpt mensen telefonisch of per e-mail met al hun niet-medisch inhoudelijke vragen over online contact met de huisartsenpraktijk. Bijvoorbeeld over inloggen met DigiD in het nieuwe patiëntenportaal Gezond.nl, over beeldbellen of over het Landelijk Schakelpunt (LSP).

De helpdesk is op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.00 uur op telefoonnummer: 085 1304 575 en per email: info@helpdeskdigitalezorg.nl.

De helpdesk bestaat sinds juni 2020 en is ondergebracht bij het Zorg Innovatie Huis van Amaris Zorggroep. Inmiddels zijn meer dan 30 organisaties aangesloten, meer dan 10.000 mensen geholpen en meer dan 15.000 keer handleidingen geraadpleegd.